דילוג בין משרות: חקירת הסיבות הפופולריות לשינויים תכופים

האם אתה כל הזמן מחפשת הזדמנויות עבודה חדשות?

האם אתה מוצא את עצמך מחליף מקומות עבודה לעתים קרובות, אף פעם לא ממש מתמקם בתפקיד אחד לאורך זמן?
אם כן, ייתכן שאתה חווה את התופעה המכונה דילוג עבודה.

דילוג בין עבודות, תופעה של החלפה מקומות עבודה לעתים קרובות, כלומר החלפת עבודה בהפרשים של כל שנתיים ופחות, ולפחות ב3 משרות האחרונות
זה הפך נפוץ יותר ויותר בסביבת העבודה המהירה והדינמית של ימינו. ובמיוחד במשרות שבהן יש ביקוש גדול לעובדים (כגון משרות פיתוח)
הרבה רואים בזה חלק הכרחי לצמיחה וחקירה של הקריירה (הרי בכל מעברים אנו משדרגים תנאים, שכר, תפקיד וגם טכנלוגיות)

אבל זה עלול להיות בעיני מגייסים דגל אדום שמעלה שאלות לגבי מחויבות ויציבות.
מניסיוני כהד-האנטרית שעובדת המון מול מחלקות הגיוס, אני נחשפת לחששות המגייסים והמגייסות כאשר מגיע מועמד עם מעברים תכופים
אחד כזה שעובר כל שנתיים עבודה, אותם חששות לפעמים מונעות מאותו אדם להשיג את הריאיון הראשון ואולי אפילו להתקבל למשרה.

בהמשך הפוסט נתעמק בעיקר בסיבות הפופולריות למעבר בין עבודות
ונחקור את השפעתה על החברה ונספק טיפים למחפשי עבודה שרוצים לקבל החלטות מושכלות לגבי מסלולי הקריירה שלהם.

סיבות לדילוג בין מקומות עבודה

דילוג בין מקומות עבודה הפך נפוץ יותר ויותר בעולם המקצועי של ימינו. ישנן מספר סיבות מדוע אנשים בוחרים להחליף מקומות עבודה לעתים קרובות:

  1. חוסר שביעות רצון מהעבודה הנוכחית: לרוב זה נובע ממנהל ישיר או תרבות ארגונית שהעובד לא מתחבר אליה.
  2. חוסר צמיחה והזדמנויות: אנשים מסוימים עשויים לבחור להחליף מקומות עבודה בחיפוש אחר סיכויי צמיחה טובים יותר והזדמנויות לקידום בקריירה שלהם.
  3. מחפשים שכר גבוה יותר או הטבות טובות יותר: כסף משחק תפקיד משמעותי בשביעות רצון בעבודה. אם אדם מרגיש שלא משלמים לו מספיק או שאין לו גישה להטבות רצויות, הוא עשוי לבחור לחפש משרה המציעה תגמול טוב יותר, לפעמים זה מוטה תקופות, כאשר המצב בשוק טוב מאוד, אז אותם עובדים שומעים על חברים שלהם שסגרו את אותו תפקיד בשכר גבוה וגם הם רוצים להיות חלק מהמסיבה.
  4. סביבת עבודה לא בריאה: סביבת עבודה רעילה עלולה להשפיע לרעה על רווחתו הנפשית והפיזית של האדם. אם מקום העבודה עוין או חסר תרבות תומכת, עובד עשוי להרגיש צורך לעזוב.
  5. רילוקיישן או שינוי בנסיבות אישיות: נסיבות החיים משתנות לעתים קרובות, ואנשים עשויים להזדקק לרילוקיישן מסיבות אישיות כגון נישואין, הקמת משפחה או טיפול בהורים מזדקנים. שינויים אלה יכולים להניע שינויי עבודה כדי להתאים למצבים חדשים.

הבנת הסיבות הללו יכולה לשפוך אור על הסיבה לכך שדילוג בין מקומות עבודה הפך נפוץ יותר בשנים האחרונות. מעסיקים צריכים לטפל בנושאים אלה כדי לשמר עובדים מוכשרים וליצור סביבת עבודה תורמת .

ההשפעה של שינויי עבודה תכופים

שינויים תכופים בעבודה יכולים להשפיע באופן משמעותי על היבטים שונים של החיים המקצועיים. הנה כמה מההשלכות העיקריות:

  1. קושי בבניית קריירה יציבה: כל הזמן החלפת מקומות עבודה יכול לעשות את זה מאתגר להקים נתיב קריירה יציב. מעסיקים עשויים לראות היסטוריה של דילוג עבודה כחוסר מחויבות ועשויים להסס להעסיק או לקדם אנשים עם רקורד כזה.
  2. היעדר ביטחון תעסוקתי: דילוג בין מקומות עבודה מוביל לעתים קרובות לחוסר ביטחון תעסוקתי. כאשר מעסיקים רואים דפוס של שינויים תכופים, הם עשויים להניח כי המועמד לא יישאר בחברה לתקופה ממושכת, מה שיכול להפוך אותם לפחות אטרקטיביים למעסיקים פוטנציאליים.
  3. בעיות מוניטין ואמון: החלפת מקומות עבודה בתדירות גבוהה מדי עלולה לפגוע במוניטין המקצועי של הפרט ולשחוק את האמון בין עמיתים ומעסיקים. זה עלול ליצור את הרושם שהאדם אינו אמין, אינו מסוגל להתחייב או קשה לעבוד איתו.
  4. אתגרי פיתוח מיומנויות: שינוי מתמיד של מקומות עבודה עלול לעכב את פיתוח המיומנויות. כל תפקיד עשוי לדרוש סט שונה של מיומנויות או מיקוד, ולא להישאר בתפקיד מספיק זמן עלול להגביל את ההזדמנות לפתח מומחיות בתחום מסוים.
  5. השפעה פיננסית ארוכת טווח: לשינויי עבודה תכופים יכולה להיות השפעה כלכלית ארוכת טווח. החלפת מקומות עבודה לעתים קרובות מדי עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות להעלאות שכר, קידום והטבות שמגיעות עם קביעות ארוכות יותר בארגונים.

בסך הכל, שינויי עבודה תכופים יכולים לשבש את צמיחת הקריירה וליצור אי ודאות ולהשפיע על המוניטין המקצועי של הפרט.
גם אם זה נראה בטווח הקרוב לעין שהשינוי עשוי לשפר תנאים ולקדם אותנו, המצב הוא שאותו עובד לא מתמקצע מספיק בתחום ומשקיע יותר על ללמוד ולשתלב בתפקיד החדש, ולכן חשוב לשקול היטב את ההשלכות לפני שמחליטים להחליף עבודה בתדירות גבוהה מדי.

טיפים למחפשי עבודה

חיפוש עבודה יכול להיות משימה מרתיעה, במיוחד בשוק העבודה התחרותי של היום. הנה כמה טיפים שיעזרו למי שמחפש עבודה לנווט בתהליך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם:

  1. זהה את מטרות הקריירה שלך: קח את הזמן לחשוב על מה שאתה רוצה להשיג בקריירה שלך. שקול את נקודות החוזק, תחומי העניין והערכים שלך כדי לקבוע את סוגי העבודות התואמות את המטרות שלך.
  2. מחקר מעסיקים פוטנציאליים: לפני הגשת מועמדות לעבודה, מומלץ לעשות קצת מחקר על החברה. להבים מה הערכים, התרבות והמשימה שלהם. זה יעזור לך להתאים את תגובות הבקשה והריאיון שלך כך שיתאימו טוב יותר לארגון.
  3. בנה רשת מקצועית חזקה: נטוורקינג הוא שם המשחק (כך אומרים תמיד) ובשוק העבודה היום הוא קריטי. השתתף באירועים בתעשייה, הצטרף לאיגודים מקצועיים והתחבר לאנשי מקצוע בתחום שלך.
    בניית מערכות יחסים יכולה להוביל להזדמנויות עבודה ולתובנות בעלות ערך.
  4. התמקדו ברכישת מיומנויות רלוונטיות: מעסיקים מעריכים מועמדים עם כישורים וניסיון רלוונטיים. זהה את הכישורים המבוקשים בתחום הרצוי לך ונקוט צעדים לרכישתם. זה יכול להיות כרוך בהשתתפות בסדנאות או לקחת קורסים מקוונים.
  5. תעדוף שביעות רצון בעבודה על פני רווחים כספיים: בעוד שכר והטבות חשובים, לא פחות מזה חשוב הסיפוק והעניין מעבודה, חשוב להבין האם ההזדמנות הזאת אכן תואמת לערכים שלכם וגם לתכנון קדימה
    כמובן שלא צריכים להתפשר יותר מדי על התגמול הכספי :)כשאני עובדת עם מנהלים ומנהלות HR על פרופילים מתאמים, אני תמיד פותחת הראש ומנסה להבין מדוע הבן אדם עבר כל כך הרבה עבודות בזמן כל כך קצר, אני מודעת לכך שישנו דור שלם של עובדים שהתרגלו לעבור כל כמה שנים לעומת דור וותיק שנשאר באותו המקום עד הפנסיה.אם אתם מתכנים לעזוב מקום עבודה אחרי פרק זמן קצר, אז ממליצה לכם לבחון ולהבין באמת מה הסיבה שאתם עוזבים ומה הסיבה שיכולה להשאיר אותכם.

אחת השאלות שתמיד שואלים אותי על מועמדים למשרה, זה מדוע הם החליפו מקומות עבודה לעיתי קרובות

לרוב הסיבה שהם החליפו מקומות עבודה לעתים קרובות הייתה בעיקר עקב חוסר שביעות רצון שלהם מהמקום, נכנסו לחברה או לתפקיד שלא מתאים להם או שהובטח להם משהו שלא התקיים בפועל, ואז הם ממהרים לעזוב
כמובן שיש מקרים שטוב להם אבל קורץ להם לשפר לתנאים טובים יותר (במידה והם התפשרו על התנאים בהתחלה)
או מסיבות אישיות.

אולי יעניין אותך גם..

הד הנטינג

הד הנטינג – מה זה ?

מה זה הד-הנטינג ? ומדוע צריך אותו ? הד הנטינג הוא תהליך של איתור ומציאת המועמד הטוב ביותר למשרה. מדובר באיתור מועמדים

הד הנטינג תרשים

head hunting צייד ראשים אחרי מועמדים להייטק

קצת רקע על התחום : בשנים האחרונות נוצר ביקוש גדול למקצועות טכנולוגים, ובעולם הגיוס הטכנולוגי ישנה אסטרטגיה אחת בולטת בחשיבותה: הד הנטינג

-Headhunter הד האנטרים מומלצים מול חברות השמה להייטק

האם ציידי הראשים שווים את ההשקעה?

היתרונות בגיוס הד האנטר לגיוס משרות בכירות בהייטק תהליך גיוס מנהלים בכירים בתעשיית ההייטק יכול להיות משימה מרתיעה וגוזלת זמן עבור חברות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
רביטל אברהמוב
רביטל אברהמוב

הד האנטרית (Head Hunting) מומחית באיתור מועמדים לתפקידים טכנולוגים מגוונים: החל מתפקידים ייחודיים, דרך משרות בכירות ועד לתפקידים מורכבים עבור חברות הייטק, סטארטאפים ומשרדי ממשלה.

להתחלת השיחה
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן רביטל,
איך אפשר לעזור לך?