head hunting צייד ראשים אחרי מועמדים להייטק

קצת רקע על התחום :

בשנים האחרונות נוצר ביקוש גדול למקצועות טכנולוגים, ובעולם הגיוס הטכנולוגי ישנה אסטרטגיה אחת בולטת בחשיבותה: הד הנטינג ע"י ציד ראשים (הד האנטר). צייד ראשים מיומן יכול לעשות את ההבדל בין צוות מצליח לצוות שמקרטע.
גיוס נכון של מועמד יכול להניע את החברה להשגת היעדים שלה, לחדשנות ויעילות.

הד הנטינג צייד ראשים טוב ואיכותי הוא בעיקר כתוצאה של שנים של ניסיון ואינטואיציה נבונה, אותם אנשי מקצוע (הד האנטרים) יכולים לזהות את המועמדים האידיאליים למשרות פיתוח, או אנשים עם המומחיות הטכנית והלך הרוח מוכוון הצוות החיוניים להצלחה בתחום מהיר זה.

head hunting : חשיפת כישרונות טכנולוגיים מובילים

צייד ראשים הוא מונח הקשור לעתים קרובות לתפקיד התובעני אחר איתור כישרונות בתחום התחרותי מאוד של מקצועות טכנולוגיים בהייטק ולחברות סטארט-אפ.
אבל מהו ציד ראשים ?
ומה עושה הד האנטר ?
במילים פשוטות יותר, הד-הנטינג מתייחס לתהליך של איתור המועמדים הנכונים (שזה אותם עובדים בעלי הניסיון הרלוונטי ביותר לחברה ושלא מחפשים בהכרח באופן פעיל)

אותם מועמדים איכותיים קשה מאוד למצוא או להשיג אותם ולכן תחום הגיוס בהייטק הוא סופר תחרותי, ישנו מחסור של אלפי מפתחים כמעט בכל תחום, וכל חברה רוצה למשוך אליה את הקרם דה לה קרם בעולם המועמדים, החל ממפתחים מנוסים במחסנית מלאה וכלה בכישרונות קידוד דמויי עילוי.
עם זאת, הד הנטינג טוב דורש הבנה עמוקה בתעשייה, תובנה לגבי המגמות הטכנולוגיות האחרונות ורשת נרחבת של קשרים ונטוורקינג איכותי.

כל הד האנטר מוצלח יודע שלא מדובר רק במילוי משרה פנויה אלא במציאת ההתאמה הנכונה שבה המועמד יכול להשתמש בכישורים, בחוויות ובפרספקטיבות הייחודיות שלו כדי לתרום למטרות הכוללות של הארגון.

headhunting: כאסטרטגיות לזיהוי מועמדים איכותיים בהייטק

ישנם מספר אסטרטגיות לאיתור מועמדים טובים. לכל אחת יש את היתרונות שלה, אז בואו נצלול ישר לתוך הדופק של שיטות אלה ונבין איך הד האנטר עובד.

נטוורקינג ואירועי תעשייה

נטוורקינג מקצועי נותר הכלי הוותיק אך קריטי בגיוס ובמיוחד בתעשיית הפיתוח , השתתפות באירועים ספציפיים לתעשייה, כגון כנסים טכנולוגיים או מפגשים ומיטאפים, מספקת הזדמנות מצוינת להתחבר למועמדים פוטנציאליים, לטפח קשרים שיכולים להוביל לעובדים עתידיים ולחיבורים עסקיים.

פלטפורמות מקוונות ולוחות דרושים

האינטרנט חולל מהפכה בכל היבט בחיינו, וחיפוש אחר מועמדים טכנולגיים נעשה עוד קצת יותר קל מבעבר . שימוש בפלטפורמות מקוונות כגון LinkedIn, GitHub ולוחות דרושים שונים הממוקדים בטכנולוגיה מציעים פלטפורמה ליצירת קשר עם מועמדים פוטנציאליים מובילים, ומציעים משאב שלא יסולא בפז עבור מגייסים.

הד האנטרים וסוכנויות גיוס מתמחות

אסטרטגיה יעילה נוספת היא שימוש בסוכנויות גיוס מיוחדות (חברות כ"א או חברות השמה בוטיק, הד-האנטרים). אותם חברות שמתמחות בהייטק יש לעתים קרובות מסד נתונים גדול ואצור בקפידה של מועמדים איכותיים בתעשייה, אותו הם דאגו לטפח במשך שנים . בנוסף הם לעתים קרובות מומחים בתחומם, ומבינים את הניואנסים והדרישות הייחודיות בכל תפקיד ותפקיד וגם לייעל את תהליך הגיוס.

חשוב לזכור שהמסע למציאת מועמדים איכותיים בתעשיית הפיתוח יכול להיות מאתגר, אך הגישה הנכונה יכולה להפחית באופן דרסטי את המורכבות, בדומה לשימוש בפסיקת קוד כתובה היטב כדי לפתור משימה מסובכת. הד האנטר טוב יודע למקד את המועמדים האיכותיים בצורה מדויקת ולוודא שהם באמת מתאימים לצוות שלך.

שליטה באמנות הגיוס: פיצוח המשרה ומיקוד ההתאמות הטובות ביותר לצוות הפיתוח שלך

התכונות החיוניות שיש לחפש

בדרך כלל, בראש הרשימה עבור רוב החברות הישראליות נמצאת הבנה עמוקה של תעשיית הפיתוח ורקורד מוכח של יצירת תוצאות מוחשיות. עמוק יותר, ייתכן שתרצו לשקול הבנה ברורה של מתודולוגיות כגון יעילות, כישרון לפתרון בעיות, ואת התשוקה להוביל את הצוות בכיבוש אתגרים טכניים.

שילוב מושלם ומיומנויות

חשוב לזכור כי המועמד המושלם צריך להיות שילוב סינרגטי של מיומנויות קשות – כגון שליטה בשפות ספציפיות כמו Python או JavaScript – וכישורים רכים, כגון תקשורת טובה ועבודת צוות.

הניסיון מדבר

בעיקר עבור תפקידים בכירים, לאותם האנטרים מקצועיים יש ניסיון משמעותי בתעשייה. הכרות חזקה ורשת  קשרים מקצועית שיכולה להועיל לחברה שלך.

לסיכום, שליטה באמנות הגיוס מסתכמת בלדעת מה אתה רוצה במועמד ולהשתמש באסטרטגיות הנכונות כדי למצוא את אותם מועמדים למשרה ולהביא אותם לחברה.

אולי יעניין אותך גם..

הד הנטינג

הד הנטינג – מה זה ?

מה זה הד-הנטינג ? ומדוע צריך אותו ? הד הנטינג הוא תהליך של איתור ומציאת המועמד הטוב ביותר למשרה. מדובר באיתור מועמדים

-Headhunter הד האנטרים מומלצים מול חברות השמה להייטק

האם ציידי הראשים שווים את ההשקעה?

היתרונות בגיוס הד האנטר לגיוס משרות בכירות בהייטק תהליך גיוס מנהלים בכירים בתעשיית ההייטק יכול להיות משימה מרתיעה וגוזלת זמן עבור חברות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
רביטל אברהמוב
רביטל אברהמוב

הד האנטרית (Head Hunting) מומחית באיתור מועמדים לתפקידים טכנולוגים מגוונים: החל מתפקידים ייחודיים, דרך משרות בכירות ועד לתפקידים מורכבים עבור חברות הייטק, סטארטאפים ומשרדי ממשלה.

להתחלת השיחה
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן רביטל,
איך אפשר לעזור לך?